djupa tankar om mobbning.

Har suttit och kollat på 2 filmer via youtube på mobilen, haha... Första filmen var Tusen gånger starkare fastnade verkligen för den filmen och kände igen mig rätt mycket, fattar inte att dessa korta filmer kan ge så himla mycket känslor att man nästan spricker! Sen har vi nu min FAVORIT, ja ni läste rätt favorit film. Fastnade för den genast och grina 3 gånger medans jag såg den, kände igen mig såååååå mycket i den att det knappt är sant. Man kan säga att det nästan är mitt liv i en film. Filmen heter Älska mig. Dessa 2 filmer kan jag verkligen rekomendera till dem som gillar ungdoms filmer och lite känslor! Brukar inte gilla sånna här filmer men ja som sagt dessa var otroligt bra. 
Fick väldigt många tankar kring den sista filmen..
-------------
 
Jag fattar verkligen inte grejen med att mobba.. Jag fattar inte grejen med att förstöra någon annans liv. Man kan förstöra ett liv rätt mycket genom ett litet sms där det står - jävla hora/bög gå och dö . Det finns dom som tar åt sig, och kanske gör det? Man vet aldrig hur dåligt den personen mår, har det hemma, man vet INGET om hur personen kan reagera på ett sådant sms.
 
En knuff i skolan, iggad i matsalen, bli kallad hora eller bög for no reason. Det händer dagligen i den svenska skolan, kanske även på jobb, va vet jag? Det finns människor som blir mobbade dygnet runt, jag kan inte ens tänka mig tanken att sitta i den situationen.. Jag själv tycker det är jobbigt när man får något sånt sms kanske 2 gånger i månaden och mår SKIT över det i en längre period.
 
BÖG, HORA,BITCH,SLAMPA,FITTA,HOMO är ord som vi människor använder helt i onödan, dem flesta som säger dem här orden verkar inte förstå innebörden med dem.. Dessa ord andvänds ofta som skällsord som - JÄVLA BÖG HELVETE - JÄVLA HORA, ja ni vet själva och kan säkert komma på något mer man kan säga. Har nästan aldrig använt mig av dessa ord då jag tycker det är onödigt och omoget att säga det till någon som INTE är något av dem här orden.
 
Mobbningen är något som jag tror alltid kommer finnas kvar, men alla kan göra något åt saken och försöka hålla orden och allt som hör till inom sig. Om du tycker någon är ful,tock, har fula kläder på sig håll det inom dig istället.. Det blir mycket bättre och det blir mycket trevligare. Man behöver kanske inte umgås med personen, men iallafall försöka hålla det man tycker inom sig..
 
Det finns ju mycket värre mobbning, men detta är något jag känner mig väldigt "insatt" i då rätt mycket av det jag skrivit har hänt mig, och jag är trött på det. Det var värst som liten då jag va så grymt blyg, feg för att säga ifrån och tog imot allt alla idioter sa till mig. Men idag är jag starkare, inte lika blyg men jag är absolut inte feg till att säga ifrån. Det jag fick höra när jag var liten, dem slag jag fick sitter liksom kvar i mitt huvud och kommer alltid att göra det. Även dem ord jag får höra idag, som jag även vet INTE är sant tar jag imot och "deppar" över.. Men jag är absolut mycket starkare och blir det bara för varje dag som går!
 
Hoppas ni orkade läsa allt, och jag hoppas ni gjorde det då det är en väldigt känslig och bra text enligt mig själv!
Ha det bra mina vänner :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback