Kamera och annat

Vill bara säga först och främst att nu e jag, pappa och katta sams. Mer behövs inte sägas! :)
 
Tänkte skriva lite om vad jag har för dröm kamera och vad jag vill uppgradera mig till just nu och varför!
Jag har ju en Nikon D3000 som börjar bli sliten. Har haft den i snart tre eller två år, kommer inte riktigt ihåg. Men iallafall, jag har tröttnat på den och den gör inte alltid som jag vill även fast jag har rätt inställningar och allt är i fokus. Kan trycka flera gånger utan att något händer..
 
Jag vill uppgradera mig just nu till en Nikon D7000, när jag läste faktan om den stog det: är en kamera för dom som gillar att ta kort på fart. Fotar ju på hopptävlingar och lite annat så där behöver man en snabb kamera. Vill inte bara ha den för det utan för att den verkar så bra att ha till alla sorters fotografering.
Taget ur beskrivningen:
CMOS-bildsensor i DX-format med 16,2 megapixel ger verklighetstrogna bilder med klara färger, reducerat brus och mjuka tonövergångar.
Hög ISO-ljuskänslighet (100–6 400) – kan utökas manuellt till 25 600 med Hi2-inställningen. Du kan använda kortare slutartider så att bilderna blir detaljrika med minimalt brus när du fotograferar motiv som rör sig snabbt eller tar bilder i svagt ljus. Kameran har en automatisk ISO-inställning.
 
Det dåliga är att den kostar runt 10'000 kr, men det är väll bara att börja jobba samt hålla på i trädgården och hoppas på lite pengar.
 
Sen till min dröm kamera Nikon D3, det är något jag mest kan drömma om nu.. Huset kostar mer än 40'000 kr. Vet inte varför jag just har fastnat för den, kan inte ens svara på en sådan fråga. Jag har bara hört så mycket bra om den så det är väll kanske därför?
----------------
Tänkte visa er en bild jag tagit med min kamera när den hade auto inställningarna på! :)
 
Denna bild är ordeigerad.
 
Denna bild är redigerad. Man ser tydligt att jag dragit upp skärpan, ändrat ljuset och dämpat mättnaden. Har även andrat det gula till mer blåaaktigt.
 
Vill du veta mer hur jag gjorde? Kommentera dina frågor. :)
 

Kommentarer
Riders of Sweden
2012-07-18|22:09:16|URL: http://rofs.blogg.se

hej ! vi har skickat ett mail till dig nu angående headern. skulle vara snällt om du kunde kika in på det lite också ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback