Shopping

Vart lite som fick hänga med mig hem idag efter några timmar på stan. Kan lugnt säga att jeansen och jeansskjortan var dem bästa köpen! Mer detaljerat inlägg om dagen kommer senare ikväll, nu ska jag och Olivia göra tacos.
Kram!
 

Mina medryttarhästar

Genom 3 år har jag haft ett antal medryttarhästar, rättare sagt 5 st! Jag har fått chansen att rida så otroligt många olika hästar och det kanske är därför jag har lärt mig så mycket att jag har blivit bättre på att rida och fått utveckla min kunskap. Tänkte berätta lite om varje häst, samt lägga ut en bild.
 
Montgomery (Monty) | Korsning (inte jag på bilden, hans förra ägare Emelie..)
Monty var min första medryttarhäst. Kan varit den snällaste ponnyn i världen! En ponny med hjärtat på rätt plats, han gjorde allt för sin ryttare även fast han vart skraj ibland. Han är den häst som varit mest okomplicerad för mig, visst han hade också sina små fasoner men det var lätt att hantera. Stod i ett mysig litet stall men det va en bit till paddock och vi red mest ut under tiden. Slutade på honom av personliga skäl. Men önskat att det kunde vart en längre tid.
 
Trumfi | korsning mellan sv.halvblod och vbl.travare
Trumfi var min andra medryttarhäst. Hon var mycket mer avancerad än Monty och krävde en mer stark hand och att man var riktigt bestämd. Hon naffsade efter en när man borsta henne, hon hatade sadeln och var riiiktigt stark vid uteritter. Hon backade vid ridning men inget som störde mig för jag kände dem knappt. När jag lärt känna henne blev hon såå snäll vid all hantering men drog fortfarande iväg i skogen. Pga detta fick jag sluta för jag vart rädd, oklokt av mig för nu är uteritter inte mitt första val längre.
 
Saga | vbl. travare
Saga stod i ett mysigt pyttelitet stall ute i skultuna. En supersnäll häst med hjärtat på rätt plats. Gjorde aldrig något dumt under tiden jag red henne. Hon hade svårt för galoppen och ville gärna ta pass istället. Hon var taggad på uteritter men som sagt, gjorde aldrig något dumt. Det var vinter under tiden jag red henne och det va super jobbigt för ridhuset låg 50 min skrittväg och paddock 30 min skrittväg bor så det va jobbigt med snön piskande i ansiktet. Saga var en häst jag satte upp mål för, vad vi skulle klara och hur vi skulle göra på vägen dit. Men tyvärr så blev det inte så pga personliga skäl inom hästägarens familj.
 
Colour of Spectrum | Korsning
Min fjärde medryttarhäst. Min lilla sjärna, tyckte om den här ponnyn så sjukt mycket. Verkligen en drömponny för mig! Bara 9 år och gått på ridskola 3 år, såklart han ville komma till en privatägare. Han var hur gullig som helst i hanteringen men i ridningen hade han alla olika slags fasoner för sig, bocka, sparka, dra iväg ja listan kan göras lång. Det målet jag hade med Spectrum var att han skulle bli mer säker på ryttaren och framförallt bygga upp konditionen och musklerna! Han va en rund och lat ponny som fått som han vill för många gånger. Tyvärr så var ägarna tvugna att lämna tillbaka honom vilket gjorde mig väldigt ledsen. Kunde inte fortsätta och klara målen men jag hoppas han har det bra nu. Önskar bara att jag hade fått chansen att rida honom mycket längre än vad jag gjorde, han va ju min stjärna.. Att tvinga pappa att köpa honom/ta honom på foder gick ju mindre bra.
 
Patira | Uppfödd i Frankrike (vet ej rasen)
Min femte och nuvarande medryttar häst, den största av dem alla! En maffig häst som tävlat höga klasser i Spanien med sin ägare. Ridit honom 4 gånger tror jag och lär känna honom mer för varje gång som går. Känns som han är en riktigt bra häst för mig, han har lärt mig rätt mycket faktiskt på så kort tid. Saken med honom är att man inte kan slarva med sina hjälper, man måste vara tydlig för annars så blir det missförstånd. Patira är hur söt som helst men har sina dumheter för sig han med. Som när man borstar kan han få för sig att han ska sparkas, han har inte gjort det mot mig men har hört det från hans ägare. Han stannar lite vart som helst som att där kan jag verkligen inte gå men ger sig tillslut. Tror man behöver tålamod som ny ryttare på honom för att kunna lära känna honom helt. Nu hoppas jag på att få stanna kvar på Patira ett tag så jag lär mig mycket mer och att jag kommer hålla igång ridningen, för det är ju det bästa jag vet.

Godnatt!

WebCam bild från mammas dator. - Idag
 
Åkte till farmor och farfar med min kusin och farbror, när vi kom hit så slappa vi en stund sen så köpte vi pizza och pommes. Blev suuuuuper mätt och tror jag kommer spricka snart även fast jag inte ens åt mycket. Nu till kvällen åkte vi till maxi för att köpa lite mat, blev typ 4 saker men det va kul ändå att få kvällsshoppa. Började nästan gråta när Olivia visade mig en tidning där det stod med stor text, Hur våran drömtjej ska vara - One Direction. Det va en tidning som va 76 sidor lång med BARA One Direction. Döööööööööööööör! Varför gör jag ens såhär mot mig själv..?
 
 
Har världens träningsvärk sen igår, tyckte inte jag körde någe hårt men kanske inte är van längre med dem vikterna och så många reps, fel av mig..
Imorgon blir det inget jobb för att Katten som gör scheman hade gjort fel men kommer få ersättning för dem timmar jag missar imorgon på jobbet. Imorgon är jag ledig men på fredag till söndag så jobbar jag. Tidiga morgonar kommer det att bli, men tjänar bra på så få timmar tycker jag. Kommer få ett band av farfar så jag åker gratis buss hela helgen och då så ska jag och Olivia ner till city festivalen, kommer bli mysigt!
 
Godnatt mina fina läsare!
 

F&F

Bild från Instagram - Idag
Idag har jag på mig svarta jeans från BikBok, brunt skärp och en grå/beige tröja. Inge smink heller.
 
Kommer åka hem till Farmor och Farfar om bara några minuter för några dagars jobb på Aros Cupen, kommer stå i någon matsal och hålla på. Lovar att jag kommer skämma ut mig på ett eller annat sätt, det är så typiskt mig. Kommer vara där tills på söndag och jobba tillsammans med min kusin.
Eftersom det är city festivalen under tiden så kommer vi dra dit några dagar, så kommer vi träna och försöka att inte lata oss så mycket. Tror även att det kan bli lite fotografering!
Tror det kan bli rätt bra bloggning + bilder under dessa dagar om vi inte är helt slutkörda när vi kommer hem. Men har med mig dator och kamera så ni får hålla tummarna för uppdatering ;)
 
Tycker ni jag ska börja med att lägga ut min outfit vardagligen? Kommentera vad du tycker! :)
Juste, jag köpte tröjan jag har på mig iförrgår. Köpte även ett skal till mobilen som är på bilden. Kan visa det andra jag köpte någon annan dag.
 

Första passet på länge!

Bild från Instagram - Idag.
Idag tog jag min lata kropp och cykla till gymmet. Gick på bandet i ungefär 20 min i uppförsbacke 8.0%, kan ju säga att det bara rann om mig haha! Körde ben och körde liiiite armar. Duschade när jag kom hem, fixade mig sen så träffade jag Frej och Albin en kort stund, cyklade direkt till löga och va med några där. Nu är jag hemma och gör inte ett skit får se vad kvällen har att erbjuda.
Fick även besöksrekord idag, shit alltså! Säkert bara för jag blev länkad på Nicholais blogg men ändå! Tack! :D

Midsommarafton 2013

Bilderna är fotade av Olivia på www.odietamo.blogg.se
Jag själv tog knappt några bilder..
 
På midsommar så var vi i stugan, vi hade det riktigt mysig med släkten på pappas sida + hans fru och hennes föräldrar. Vi började dagen med att göra våran egna midsommarstång som vi gör varje år, sedan blev det vuxenmat, sill och sånt där ja ni vet. Jag åt potatis och köttbullar. Senare på kvällen så kom pappa och Katta och då skulle vi börja äta den "riktiga" maten, va ju supermätt redan innan, haha. Men ja, åt lite till och tror det inte va så bra för min mage vart en balong och hur hård som helst efteråt.
 
Nu vet ni vad jag gjorde på min midsommarafton, vad gjorde ni på eran? :)

Leénde på läpparna

Idag går jag och lägger mig med ett leénde på läpparna och en pirrig känsla i magen.
 
Har i kväll fått göra en bloggare glad vid namn Nicholai, världens finaste kille på alla möjliga sätt. Den här killens blogg har varit en stor del av min vardag sen ponnyakuten 2 slutade som han var med i med sin gammla ponny Bilbo, då tyckte jag mest ponnyn var häftig så var tvungen att söka upp bloggen och har sedan dess följt den men under åren så har jag nog allt mer fastnat för själva killen. Att se Nicholais resa från ponny till stor häst har varit riktigt rolig att följa och att fått se han växa både fysiskt och psykist som han fortfarande gör är så jävla roligt. Han sprider en sån bra/skön energi med sina inlägg och gör en nästan alltid glad! Nicholai är en super duktig ryttare, rider riktigt bra och har två galet fina stor hästar, Urban och Pandora (Doris). Det här mejlet jag skickade till honom verkade han bli väldigt berörd av, han tackade så himla mycket och sa att han blev tårögd. Gissa vad jag blev när han skrev det? Gash. Men i alla fall så hoppas jag på att jag kan få träffa honom, tycker om honom på alla sätt och vill tacka honom i verkligheten för det han gjort och inte bara via internet.
 
Om ni vill läsa mitt mejl, gå in på hans blogg: www.nicholaihollesen.se

Moving on

Låg och drog mig i sängen väääldigt länge idag, tror jag låg kvar och lata mig i två timmar. Packade mina väskor när jag väl kommit upp och åkte till mamma när jag var klar. När jag kommer in i trapphuset så säger hon lite försiktigt att hon har en kille i lägenheten och jag typ dör. Såg ju ut som en bonde. Men ja, ingen big deal, han var så trevlig så. Sen han gick har jag små retat mamma i perioder, precis som hon gör när jag tar hem kompisar! Idag har det inte hänt någonting som är värt att berätta, eller jo, Jackie kom med mina Converse som jag "beställde" när de åkte till New York, så sjukt att dem bara kostade 345 kr, blev helt vanliga vita låga Converse.
 
När jag är hos mamma kommer det kanske bli lite sämre bloggning då vi inte har något internet och vi måste dela från telefonerna. Rätt svårt att göra bra inlägg med telefonen så ber redan om ursäkt nu att bloggningen kan komma att bli sämre.
 
Vill också förmedla att jag är så sjukt glad över att dem senaste bilderna jag fotade på Gesala Pay N Jumpen blev så himla omtyckta, värmer mitt hjärta att flera tyckte om bilderna och kommenterar så fina saker! :D Kommer säkert ut fler bilder därifrån lite senare i veckan om jag har tid. 

Schabrak lover

Jag äääälskar schabrak men har bara ett enda i min samling, helt sjukt för jag ÄLSKAR schabrak. Har även en förkärlek till grimmor!
http://www.sharpman.se/inc/Imagehandler.ashx?id=1742247
Hv polo Leonardo, har fastnat heeeelt för det här schabraket men finns ingenstans att köpa, fanns billigt på Sharpman för BARA 299 SVENSKA KRONOR! (Original priset ligger runt 599 kr..) När jag skulle klicka hem det så var det slut, well fuck.
 
http://www.sharpman.se/inc/Imagehandler.ashx?id=1901741http://www.sharpman.se/inc/Imagehandler.ashx?id=1901744
Hv polo Equipo är verkligen så jävla snygga rent ut sagt! Men jag är ju rätt sparsam så betalar helst inte 759 kronor för ett schabrak, men om jag vart rik hade jag haft alla färger som finns!
http://www.sharpman.se/inc/Imagehandler.ashx?id=1901757http://www.sharpman.se/inc/Imagehandler.ashx?id=1740266
Hv polo Cambridge & Hv polo Harvard är äldigt lika varandra men båda är så sjukt snygga, är snällare för plånkan och rör sig runt 559-579 kr. Skulle lätt vilja klicka hem dessa schabrak i alla slags färger.
http://www.sharpman.se/inc/Imagehandler.ashx?id=1794521http://www.sharpman.se/inc/Imagehandler.ashx?id=1794522
GlenGordon Crown Sweden i både vitt och marin, gash! Riktigt snygga schabrak som ger en dyr känsla. Älskar dem svenska färgerna på det guldiga, samt kronorna och GG märket. Helt rätt pris, 449 kr!
 http://www.sharpman.se/inc/Imagehandler.ashx?id=1892933
Schockemöhle Dynamic är en av Schokemöhles nya schabrak, riktigt snygg! Älskar hur det går i sveriges färger. Också snäll mot plånkan och kostar runt 549 kr!

2013.06.18

Bilder fotograferad av Claudia, redigerade utav mig.
 
Andra gången jag rider Patira och första gången vi rider ute i paddocken. Vet att jag sitter som en kratta på bilderna men kan klaga på att det är stillbilder och dem är tagna för just den sekunden, haha! Ni vet att jag inte passar framför kameran.. Tycker Patira är en sån himla fin häst, han har verkligen ett STORT steg och han tycker nästan allting är roligt, att springa snabbt tror jag att han gillar mest, eller om det är mat jag vet inte! Han är superduper söt och just nu lite runt om magen. Har sina knasiga ideér som att stanna lite här o var men jag bryr mig inte om det så mycket.
----------------
En häst med ett hjärta av guld som egentligen inte menar något illa!
 
 

Patira

Bild från Claudias blogg, fina Patira! http://claudias.forme.se/
 
När vi kom hem idag så väntade jag på Pernilla sen så åkte vi till Skästa. Det var första gången jag skulle rida Patira utan Claudia, riktigt spännande! Patira var ute när vi kom så fick vänta en liten stund, men sen när han kom in tog vi han och ställde upp honom. Han skötte sig super bra när vi borsta han men tappade tålamodet när han såg att alla andra hästar fick mat och han själv inte fick äta. Red i ungefär 50 min och på det passet så skrittade vi ett tag för jag försökte få honom mjuk och rörlig genom att gå på volter, hålla honom i form och gå på serpentiner där han skulle flytta för skänkeln och inte genom att jag tog i tygeln, det gjorde han jätte bra och efter det blev han lite mjukare, tror han tyckte det vart lite jobbigt men han gav inte up! Vi gjorde samma sak i traven fast med lite tempoväxlingar. I galoppen så var vi på en volt och han jobbade på bra där, i slutet körde vi temopväxlingar i halva ridhuset. Han vart lagom svettig men om mig så rann det nästan, haha, flåsade som en idiot efter och under passet. Efter vi ridit så vart han mysig, fast han ville ju egentligen till maten men jag ville mysa mera.. :( Medans vi vänta på pappa stod jag och klappa på honom. Tror jag börjar gilla någon, hehe.
Pernilla filmade också en del av passet, får se om det blev något bra utav filmerna! Hon ska skicka dem senare ikväll eller imorgon. :)
 
Hoppas ni hade en trevlig midsommar igår för det hade jag!

Niall James Horan


Alltså att jag har sett denna kille live är helt obeskrivligt, jag har fortfarande känslan kvar i kroppen när jag ser bilder på honom eller någon annan ur One Direction, helt sjukt. Bilderna över är han ju liten och söt, väldigt pojkig. Men liksom vem kan INTE motstå hans söta leénde, ögon, läppar ja man kan inte motstå NÅGOT. Man vill bara krama honom håååårt! 
Har ett  fan account på instagram om någon vill följa mig där: @GetCrazyWithOneD
Eller så kan ni följa mig på min One Direction tumblr: http://getcrazywithoned.tumblr.com/
Nu ska jag njuta av fina bilder på Niall och lyssna på One Direction tills maten kommer hem. Vi har nämligen beställt pizza.

Odietamo.blogg.se

Tycker alla ska klicka på bilden för att komma till en av mina underbara kusiners blogg!
Olivia heter hon och är lika gammal som mig, hon bor i Eskilstuna, älskar mode och fotografering.
Om ni vill läsa mycket om mode, vardag och få massa fina bilder tycker jag att ni ska följa hennes blogg!

Bloggen halvfärdig. + Hingstar

 

Nikon D3000 & Tamron 70-300mm f/4-5.6
Hingstarna som står på Gesala Stall.
 
Har nu i två ynka timmar fixat med headern och informationen i menyn som tillsut blev en bild, mer ska fixas men får se om jag hinner det ikväll. Det ska komma en till bild i headern med lite hund/katt bilder, eller så får det bli som det är nu. Är faktiskt nöjd med designen än så länge, vad tycker ni?
Ska fundera lite på vad jag ska ha för textstilar i inläggen och i menyn, sen om jag ska ha några andra färger men det tror jag inte.Tar gärna emot tips, ni måste tycka det är roligt att komma in här och läsa bloggen också:)

Bloggen får en Makeover.

Bloggen kommer att få en makeover IDAG! Ska inte göra något speciellt idag så får sitta vid datorn för vädret suger också så kan inte vara ute.