Spectrum 20/4-2013

 
Kolla i HQ!
 
Kan börja med att han va en stjärna idag i spolspiltan, det är jag verkligen stolt över. Gick inte ut en enda gång, gick in på första försöket och han brydde sig inte om vattnet. Men började tänka lite och sa til min kusin
- Nu har han säkert någon bus på G till ridningen. (Hade jag rätt eller fel? ;) )
Vi borstade på honom länge, fick av lite (läs mycket) hår men finns ändå massa vinterpäls kvar. Måste nämna att hans man och svans är jätte lätt att reda ut nu, var ju lite tuffsig innan.
Jag red i kanske 50 minuter, varav 5 minuter ute i skritt före och efter ridhuset. Han va duktig ute även fast det nästan blåste storm i vissa lägen, vart lite tittig men tyckte han va duktig som sagt. När vi kom in i ridhuset började det med att en annan häst som longerades tog sig lös och sprang igenom ridhuset och gnägga, Speccis va ju inte beredd på det så han började ju undra lite om vad som hände och det taggade upp honom, inte i farten men i själva bus-delen (jag orkar inge mer delen, haha). Han galopperade över dit den andra hästen va efter 30 min i ridhuset och då kände jag att han började tröttna, men jag bestämde mig för att vi slutar när jag vill det.
 
Vi tog fram 3 trav-bommar som jag red över och han tyckte det va lite jobbigt att få lyfta på benen kändes det som, så det ska jag börja träna lite med. Han hade även svårt för vänster galopp så i slutet så gjorde vi vänster galopp fattningar i ridhuset och det verkade han tycka va kul, att få springa av sig då han hade öronen spikrakt fram, lyssnade även på mina hjälper och han va inte borta i sin värld.
 
Jag måste verkligen tänka på min sits och mina fötter, rak i ryggen, armbågarna i sidan, hälarna neråt, titta framåt och inte ner. Listan kan göras lång med saker jag kan förbättra, och jag ska förbättra det här!!
 
Toppen dag i stallet tycker jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback