J a q u l i n e

Nikon D3000 & Nikkor 35mm f/1.8
Ovanför får ni en smygtitt på det jag fotade i onsdags!
 
Vill börja med att önska er alla en glad påsk och hoppas ni får en massa godis!
När jag fotade Jaquline och hundarna i onsdags var det verkligen en utmaning. Hundarna sprang åt alla håll, det var lerigt och väldigt svårt att hitta ett ställe där det va bra ljus och så lite skugga som möjligt. Men jag fick några bra bilder tillslut! Kan säga att sånna här fotograferingar kan jag verkligen göra mer av, det va super kul!
I torsdags provred jag Girli, verkligen en mysig ponny som jag vill lära känna mer. Vi red ut, skritta och travade, man kan ju säga att det inte känns som en ponny, haha! Så kommer ha en eller några prov veckor på henne så jag får känna hur det känns i längden.
 
Idag blir det påskfirande hos farmor och farfar, ska bli mysig att få träffa min kusin igen har saknat henne sååå!
 Vi får se om jag tar några bilder med kameran eller mobilen, vi får se.
 
Håller på med Jaqulines nya design och den blir super snygg, måste bara få ordning på allt!
 

Pluggpluggplugg

Nikon D3000 & Tamron 70-300mm f/4-5.6
Fiskmås i solljuset 2012, Julita.
 
Har precis mättat magen med för mycket mat och jordgubbssaft (jag älskar verkligen jordgubbssaft, smakar sommarlov haha). Tog bussen hem från skolan runt elva för att dem andra hade nationella prov i kemi, så jag pluggade hemma och städade lite då det såg/ser ut som kaos här hemma. Gjorde klart 2 kapitel i matteboken, läste lite ur svenska boken och nu innan jag lägger mig blir det att läsa histora. Har historia prov på torsdag och jag orkar verkligen inte, vill ha påsklov NU! Men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge eller va man brukar säga.
 
Imorgon blir det först skola sen blir det fotografering med Jackie, Spike och hennes hund Ludde så jag kan börja på hennes design hon vann här på bloggen. Ska bli spännande att se om hundarna gillar det eller inte ;)
Herregud vilket tråkigt inlägg, bara massa tjat om skolan, blir galen på mig själv.
- - - - - - - - - - -
Räknar ner dagarna inför min 16 års dag, Italien resan (67 dagar kvar) och sommarlovet, längtar som f*n till det!

We Can Escape

Nikon D3000 & Tamron 70-300mm f/4-5.6
Svartvit och i färg.
 
Godmorgon allihoppa! Vaknade vid sju idag och tänkte att jag tar mig en sovmorgon, låg kvar i sängen och halvsov till 07.30. Känner mig trött i kroppen och har en rejäl träningsvärk i rumpan och benen, kom knappt ur sängen.
Alla i min klass förutom jag ska ha kemi nationella så jag kommer vara i skolan ändå för jag är så duktig. Efter skolan vet jag inte vad jag ska hitta på, kanske åker till mamsen och myser med djuren eller något sånt.
 
Har inget mer att skriva nu på morgonen så hoppas ni får en fin dag!

Take Me Higher

Spike & Jackie från igår.
Besök hennes blogg för att få mer inblick i träningen, men även för att hon skriver super bra och uppdaterar ofta! --> Klicka <--
 
Dagen började segt då jag knappt kom upp ur sängen, men tog mig upp med ett leénde på läpparna tillslut. Fixade mig och åkte till skolan, det kändes som skoldagen aldrig skulle ta slut. Men på lunchen så åkte jag och Cornelia till hennes pojkvän för att fira våffeldagen med våfflor såklart!
Gick till gymmet efter skolan och bokstavligt talat dödade mina ben, kommer väl få en rejäl träningsvärk om 1-2 dagar. Klarade 90 kg på sittande benpress 15x3, men det va en utmaning då jag inte gymmat på 2-3 veckor. Uthålligheten är kanske inte den bästa just nu, haha!
 
En sak jag önskar att jag kunde göra va att kunna updatra mina läsare oftare än en gång per dag varje kväll, det känns så tråkigt för både mig och er. Vet inte hur ni känner er men skulle ni vilja ha mer uppdatering? Kommer försöka uppdatera minst två gånger per dag men kan nog oftast bli en gång då skolan och nästan allt annat är faktiskt lite viktigare just nu! :)
 

End Of The Beginning

Nikon D3000 & Nikkor 35mm f/1.8
Fina tuttis står som modell, världens sötaste groda! <3
 
- Tänkte börja med att säga det att jag verkligen behöver fota nya bilder, får leta långt bak i arkivet för att hitta något att visa er.. Men det är ju alltid något ni får se. Så om du vill bli fotad med hund, häst, katt eller något annat, mejla mig! -
 
Har inte gjort så mycket idag. Åkte hem till mamma vid tolv tiden tror jag, åt lunch och duschade sen vart det en sväng ner på stan för att träffa en vän. Åkte hem efter typ en timma och fixade iordning med Spike så han var redo för sin träning med Jackie. Följde med dom och shit va duktiga dom är! Spike lärde sig faktiskt slalomet men när han blir för hyper så vill han gärna fuska men han är super duktig, verkligen förvånad! Efter det så fick jag skjuts av farfar hem till pappa och nu sitter jag här.
Eftersom påsken snart är här så fick jag ett påskägg och en present från henne,världens bästa mamma! Saknar både henne och hundarna redan, får försöka ta mig dit i veckan och pussa lite på allihoppa.
 
Vill för övrigt säga att jag haft Jason Becker's End Of The Beginning på hjärnan hela dagen, där av rubriken. Verkligen en "superman" till männsika det där!
~ Glöm inte frågestunden, svarar på nästan allt! ~

Earth Hour

Nikon D3000 & Tamron 70-300mm f/4-5.6
Dressyruppvisning med vagn på strömsholm 2010
 
- Vet inte vad det är som gör att jag har börjat gilla svartvita bilder, tycker det blir sååå snyggt!  -

Sitter här på earth hour och redigerar lite bilder, tänker och längtar. Idag så var jag hos Girli, haflingern, borstade igenom henne länge och fixade i stallet. Hon har ju tappat en sko så kan inte provrida henne förräns efter måndag, men än så länge gillar jag henne! Girli och hennes ägare håller på med körning, bl.a dressyr med vagn (som bilden ovanför), maraton och lite andra coola saker!
Inte gjort så mycket efter stallet, gjort mat och ätit tacos. Ska väl hoppa in i duschen snart!
Kommer ha en frågestund som startar ikväll. Så håll utkik och fråga mycket frågor! :D

Champion

Nikon D3000 & Tamron 70-300mm f/4-5.6
Eros och Isabella Giegold vann SM-guld med sina kompisar i Ranarps ridklubb på strömsholm 2011.
 
Som ni kanske ser så har jag gjort lite förändringar på bloggen, tyckte det fattades lite och tänkte att jag kunde göra det mer trevligare att komma in här på bloggen. Har ändrat kommentarerna, lite i menyn och en ny header kommer snart!
 
Va tycker ni om förändringarna? :)
 

Mystik i bilder.

 
Nikon D3000 & Tamron 70-300mm f/4-5.6
Strömsholm 03-06-2011
 
Har varit i skolan idag med mycket tankar i huvudet om både det ena och andra, försökte tänka bort det dåliga men det går inte så bra. Var en lång dag gick från 08.20 - 15.15 sen så blev det snabbt hem för att dra på sig ridkläderna och leta till ett stall vid hubbo. Kom dit och fy f*an va det blåste, kunde knappt se något helt sjukt va det faktiskt. Så provridningen blir på lördag istället. Var med ägaren i stallet, fixade foderoch packade hö, myste med hästarna och hennes hund. Så sjukt trevlig människa och hästarna va underbara! Längtar tills provridningen.
Ska även provrida en arab/welsh imorgon, ska bli spännande! Så får välja mellan dom två efter jag fått känna lite hur dem är.
 
Bilderna ni ser över har jag redigerat idag, man hittar lite oanvända bilder i sina mappar då och då. Den översta är en av mina nyaste favoriter! :)

hundar #2


Nikon D3000 & Tamron 70-300mm f/4-5.6
Spike, Alva och Becki i snön 14-03-2013
 
Har redigerat dessa bilder nu, blev inte helt super nöjd men dom får duga, fler kommer komma! Har verkligen fått upp fotointresset mer och mer för varje dag nu, med hjälp av den här tjejen. Var inte i skolan länge alls idag för jag mådde dåligt, så åkte hem till mamma och fick mysa med henne en stund.
 
Var ute med Nova på en långpromenad i det "härliga" vädret, trodde mina ben skulle gå av när jag gick men ananrs så var det riktigt fint ute. Tänkte att vi skulle gått till ett ställe där jag ska povrida imorgon och se om hästarna var ute. Ja ni läste rätt! Jag ska iväg och provrida en häst! En haflinger, mycket snäll och med mycket krut i vad jag vet än så länge. Hoppas det inte är lika kallt imorgon bara.. Ska bli spännande och få testa något "nytt" ;)
 
Tänkte redigera lite gamla bilder och visa er. Imorgon får ni se en sak jag ska hitta på 8e maj! :D

Hundar

 
 
 
Nikon D3000 & Tamron 70-300mm f/4-5.6
Manne & Nosa i snön 14-03-2013
 
I tordags så var Spikes agility tränare här för att gå på en promenad med honom, frågade om jag fick följa med och det fick jag. Tog med kameran och ovanför ser ni lite av resultatet, kommer komma mer under olika inlägg. Vi kaste lite boll på ängen och då kom 3 andra hundar som ville leka med Spike och Alva. Underbara att fota!
 
Vet att det varit en kass bloggning men jag har en väldigt bra orsak och det är så att en person som stod mig nära och som jag bodde med har tyvärr gått bort. Vet inte om det är något jag vill ta upp här på bloggen, vi får se hur det blir med det. Haft det väldigt jobbigt både hemma pga det och med skolan, kan inte riktigt acceptera det.
Känner att jag vill verkligen komma någonstans med skolan men allting bara störta till ruta 1 igen..