Patira 2013-07-08

 
Foto: Matilda Dahlgren - http://matildadahlgren.blogg.se
Redigering: Jag.
 
Matilda följde med mig ut till stallet idag och fotade mig och Patira, vart riktigt fina och många bilder så tackar Matilda super mycket för att du fotade oss även fast jag inte blir bra framför kameran, haha! :)
 
Han vart suuuuuper snygg i sitt nya schockemöhle schabrak som jag köpte idag på glada hästen! Eller hur?
Patira tyckte inte alls att det var något roligt med att gå till paddocken så han drygade väldigt mycket och hade för sig några dumheter. Han stannar och vägrar att gå, så vi höll på ett tag tills jag bestämde mig för att hoppa upp på plats med hjälp av Matilda, så skrittade vi något varv runt gården för han skulle slappna av och inte behöva tänka på paddocken och han gick in direkt när jag satt på honom. Passet idag gick jätte bra, han var väldigt trött så krävde inte alls mycket av honom. Jag passade på att träna lite på sitsen och släppte stigbyglarna i något varv, måste verkligen lära mig att hålla in knäna och inte fladdra så mycket med benen.
 
Efter passet så svampa jag av honom där han va som svettigast och borsta av honom allt damm men skulle helst av allt duscha av honom men vet inte riktigt hur han reagerar på spolspiltan och vattnet.. Vi mös länge och han stod o sov, så söt! Han har varit fjantig när man sprayar honom men idag stod han lugnt och brydde sig knappt, i början var det lite läskigt men det funkade. Städade skåpet också så gott som jag kunde, Algarrada familjen har ju miljarder med snygga hjälmar som tar plats, man är ju bara lite avis! Vi får se när Claudia vågar ta fram saxen och klippa Patiras långa man, haha! ;)
 

Kommentarer
Sofie
2013-07-10|14:05:48|URL:

Hej!
Jag har ridit travare i hela mitt liv men började för ett tag sedan prova på islänningar. (Men jag rider mina travare samtidigt ;))
Förut fladdrade jag också väldigt mycket med benen, tills jag började med islandshästar. Det var min kompis Alva (hon tipsade mig om bloggen. Tror du känner henne) som sa att jag borde börja med islänningar för att träna bort fladdrandet.
När man rider islänningar så måste man ha längre stigläder för att det ska funka riktigt bra och det tog jag med mig när jag rider mina travare. Och det har blivit mycket bättre! Så mitt tips är att rida med lite längre stigläder. Jag hatade det och tyckte att den var jätte obehagligt i början men nu älskar jag det! :)
Kram från Sofie


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback