Patira

Bild från Claudias blogg, fina Patira! http://claudias.forme.se/
 
När vi kom hem idag så väntade jag på Pernilla sen så åkte vi till Skästa. Det var första gången jag skulle rida Patira utan Claudia, riktigt spännande! Patira var ute när vi kom så fick vänta en liten stund, men sen när han kom in tog vi han och ställde upp honom. Han skötte sig super bra när vi borsta han men tappade tålamodet när han såg att alla andra hästar fick mat och han själv inte fick äta. Red i ungefär 50 min och på det passet så skrittade vi ett tag för jag försökte få honom mjuk och rörlig genom att gå på volter, hålla honom i form och gå på serpentiner där han skulle flytta för skänkeln och inte genom att jag tog i tygeln, det gjorde han jätte bra och efter det blev han lite mjukare, tror han tyckte det vart lite jobbigt men han gav inte up! Vi gjorde samma sak i traven fast med lite tempoväxlingar. I galoppen så var vi på en volt och han jobbade på bra där, i slutet körde vi temopväxlingar i halva ridhuset. Han vart lagom svettig men om mig så rann det nästan, haha, flåsade som en idiot efter och under passet. Efter vi ridit så vart han mysig, fast han ville ju egentligen till maten men jag ville mysa mera.. :( Medans vi vänta på pappa stod jag och klappa på honom. Tror jag börjar gilla någon, hehe.
Pernilla filmade också en del av passet, får se om det blev något bra utav filmerna! Hon ska skicka dem senare ikväll eller imorgon. :)
 
Hoppas ni hade en trevlig midsommar igår för det hade jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback