Ett snabbt hej

Nikon D3000 & Tamron 70-300mm f/4-5.6
Fotograferad på Strömsholms tävlingarna 2011
 
Tänkte säga hej till er alla såhär sent på kvällen, är så sjukt trött själv så blir ett snabbt och kort inlägg. Seg dag i skolan som vanligt. Skulle till stallet idag men så blev det tyvärr inte, men jag och Nathalie satte oss på Espresso House och prata lite istället. Åkte hem, gjorde ingenting förutom att duscha och fixa iordning en proteinsmoothie till imorgon (frukost).
Imorgon blir det disco för alla 4or på fryx, ska bli spännande för sist vi hade disco så var det bara för 4orna i musik som vart riktigt bra. Kan ju säga att dom tjatat på oss för att göra ett nytt disco! Alltid lika kul att det man gör blir uppskattat. Nu ska jag ta mig till sängen så jag orkar upp imorgon för att äta frukost, kramis!
 

Vinn en bloggdesign av mig!

 
Om du har några funderingar så kan du mejla mig på [email protected] eller kommentera dina frågor! :)

Fölisar

Nikon D3000 & Tamron 70-300mm f/4-5.6
Fölisarna på bilden kommer från Stuteri Jäboruder.
 
När jag va i Mullsjö 2010 där mamma sommarjobbade när hon va ung så fotade jag väldigt mycket, har flera bilder på söta shettisar men har inte orkat redigerat. Stuteri Jäboruder är ett stuteri som inriktar sig på utställnings shettisar, men även rid och kör shettisar. Denna bild är en av dom jag orkat redigera men är inte jätte nöjd. Tycker det är en mysig bild som ger en mysig känsla, eller va tycker ni? Är inte helt nöjd med redigeringen då den blev lite brusig. Men jag va ju inte heller lika duktig på inställningar då som nu, haha. Det regna och va mörkt så skyller på det ;)
---------------------
Vill du se mer av shettisarna tycker jag att du ska kommentera, eller om du vill se något annat så tycker jag du kan kommentera det.
 

Blame it on me

Nikon D3000 & Tamron 70-300mm f/4-5.6
En av dem natur/djur bilder jag är mest sjukt nöjd med, ljuset föll in så perfekt och tjäderns färger är underbara!
 
Va ju meningen att jag skulle hem och sova efter skolan men så blev det inte. Jag och Cornelia gick och åt sallad på Vivaldi, drog oss vidare till GinaTricot och sen till friskis & svettis. Körde inte alls hårt och är sur på mig själv men imorgon ska jag ta igen träningen! Blir nog att springa väldigt mycket, så ska jag köra ben och mage. Har inte sprungit på länge så vi får se om jag ens orkar 3 km efter ett ben/mag pass. Ska försöka springa minst en gång i veckan då jag ger allt på bandet så det verkligen känns bra i hela kroppen och svetten bara rinner.
Gymmet imorgon efter skolan sen hem och skriva biologi. TAGGA!

Take Me Higher

Nikon D3000 & Nikkor 35mm f/1.8
Min fina Alva som "modell" på bilden.
 
Idag så har det inte vart något speciellt, va en sjukt seg morgon då jag bara ville sova och inte gå upp. Tyckte att jag inte la mig sent heller.. Efter skolan så träffade jag Nathalie och hennes kompisar så var vi på Espresso House och plugga, skrev om Isodieten till biologin och fick hjälp tyckte det blev skit bra. När jag satt på bussen hem så tänkte jag vara lite snäll, så jag köpte rosa rosor till mamsen och hon blev super glad! Älskar att göra min mor lycklig. Imorgon så är det halv-självstudiedag börjar 9.30 och slutar 12.00. Ska sova hela dagen, men ska också ta mig ett gött gympass!
 
Har redigerat lite mer bilder så jag har på lager, men ska försöka bli bättre på att ta dagliga bilder.
 

 

Sleep well

 
Nikon D3000 & Tamron 70-300mm f/4-5.6
Två bilder jag redigera nu på kvällen, det är min pappas hund Nova som är på bilderna. Fotade 2011.
 
Haft en hektisk dag med mycket kalabalik men det va endå rätt skönt ute i stallet. Gjorde riktigt fint i stallet, Saga hade knappt gjort något i boxen så jag tog ut allt skit jag hitta. Pussade lite extra på Saga då vi inte red idag pga en sak som jag inte kan ta upp här! Jag och Nathalie fixade även hagen som gått sönder lite.
Kom nästan nyss ut ur duschen och ska gå och sova nu. Puss.

Freedom is me.

 
 
Nikon D3000 & Tamron 70-300mm f/4-5.6

När jag satt och redigerade bilder till fotovälingen hittade jag 3 stycken till som jag gillar väldigt mycket. Vart ett riktigt svårt val faktiskt, hade dessa 3 att välja mellan också. Va tycker ni? Valde jag rätt bild till tävlingen?
 
Kommentera gärna!

Svart på vitt - Vitt på svart

Nikon D3000 & Tamron 70-300mm f/4-5.6
Är riktigt nöjd med denna bild faktiskt då jag tycker det är en mysig känsla. När den va i färg va bilden väldigt stark och inte speciellt "vänlig" att kolla på men tycker jag fick till ett bra ljus i svartvit färg. Va tycker du om bilden?

Redigering

Råkade spara i fel bildfil och orkar inte göra om så det fick bli dålig kvalité.. Ber om ursäkt.
 
Här ser ni före och efter bilderna från strömsholm collaget jag gjorde för någon dag sen! som sagt så är jag riktigt nöjd! :) Va tycker ni?

Låter bilderna tala.