Bäckans rid- och utbildningscenter

 
 
För några månader sen var jag i Dalarna på praktik med min fina vän Tyra. Jag har varit där en gång innan och trivs så sjukt bra, skulle kunna tänka mig att vara där varje praktik. Gården heter Bäckans rid- och utbildningscenter, länk ->här<-. Kan lungt säga att om man vill ha en lärorik praktik med mycket ridning och att skaffa nya vänner så ska man åka dit. Det är en sådan trevlig känsla i stallet, alla människor är snälla och Terese Jons som driver detta är hur trevlig som helst. Hon brinner verkligen för detta och har byggt upp sin egen framgång. Vi fick följa med på olika tävlingar och bilderna ovan är från när vi var i Mora och på bilderna ser vi Elsa Berggren med sin ponny Emerald Victor en riktigt snygg ponny om ni frågar mig ;)
 
Detta är ett tips till alla er som går på Ridgymnasium, eller på något annat gymnasium där ni får praktisera med hästar. Om ni kan åka dit, passa på! :D

29-10-2014

 
 
 
 
 
 
Emma Olofsson med Plupp & Fiffi  -   Nikon D3000 & Nikkor 35mm f/1.8
 
Nämen hallå allihoppa! Det var väldigt längesen jag uppdaterade här och anledningen till att jag börjar nu är att jag nämligen ska driva ett företag genom entrepernörskapen vi har i skolan. Företaget jag har är inom grafisk design där jag kommer sälja bloggdesigner, headers, loggor, mallar till visitkort och affischer m.m. Även fotograferingar inom Västerås. Jag kommer även jobba med idébyggande till er där jag ger köparen en idé till att själv bygga sin egen design eller att jag bygger fram genom eran idé. Affärsidén lyder:
" Nyskapande och idébyggande inom grafiskdesign".
Jag kommer skriva mer om mitt lilla företag när jag blivit klar med min affärsplan.
Bloggen ska även få ett nytt utséende som passar till affärsplanen men först måste jag få lite nya bilder och inspiration till hur designen ska se ut, färgerna är iallafall klara och såklart ska det vara gråblått/marinblått, mina favvo färger. ;)
 
Idag så var det bestämt att jag skulle fota Emma och hästarna och efter det rida ut vilket var riktigt mysigt och vi hade roligt under fotograferingen, hästarna ville inte visa sina bästa sidor och var smutsiga när vi tog in dem och ville inte vara glada på bilderna. Så nästa gång ska vi göra detta mer planerat för att få bättre bilder. Att sedan redigera bilderna var huuuur kul som helst, höstfärgerna är så vackra och bilderna får exakt den färg och djup jag vill ha! :D Nu vill jag verkligen fota mer och ge allt inom mitt företag.