Rösta gärna!

RÖSTA GÄRNA GENOM ATT KLICKA PÅ BILDEN, HÄR ELLER HÄR!
Jag är med och tävlar om att få träffa Linda Heed och fina andra priser!

FRÅGESTUND!

Yes, ni läste rätt ! Nu blir det en frågestund här på bloggen. Fråga vad ni vill, hur mycket ni vill och kom ihåg att inga frågor är för dumma. Om jag skulle tycka någon fråga var för privat svarar jag helt enkelt inte på den!
 
Får jag många frågor så kommer det upp i ett videoinlägg! :D
 

 

Ångest över pengar

Sitter här hemma helt ensam, kollar på hemsidor och hittar massa snygga kläder. Får seriöst panik av att sitta hemma med en jävla massa pengar som sparas till en kamera, men det känns aldrig som jag kommer ha råd att köpa den. Vill så gärna bara ta pengarna, åka till Stockholm, shoppa upp allt och känna mig nöjd och ha massa snygga kläder till hösten/vintern. Jag har två val att välja mellan och det är att köpa upp pengarna nu eller spara vidare.. Får seriöst ångest.
 
Ungefär som jag ser ut på bilden från min självporträtt fotografering igår känner jag nu.. Rätt galen.
Nu är frågan, vad fan ska jag göra? Ta pengarna och dra till huvudstaden för att köpa upp allt, eller spara till en Nikon D7100 för 9'790 svenska kronor?

Självporträtt

Nikon D3000 & Nikkor 35mm f/1.8 + silvrig reflexskärm, Yongnuo Speedlight YN560-II
 
När man är hemma själv och knappt har någon kontakt med omvärlden så blir det oftast att man över sminkar sig, fixar håret och tar fram kameran - i alla fall för mig. Men jag kan ju säga att det behövdes då jag ville ha en ny profilbild till facebook, vilket det också blev, nice va? ;) Bilderna ovanför är dem som jag valt ut lite snabbt bara, har massaaaaa mer, sen har jag ett par failbilder som jag lägger ut i ett annat inlägg, då lär ni skratta så mycket så ni får ont i magen. Att man kan ha så kul med sig själv och en kamera..
 
Längesen jag uppdaterade bloggen, jag vet. Men jag har inte haft mycket tid över. Har haft hästar att ta hand om, vänner att umgås med och det är svårt att blogga hos mamma då vi inte har något internet. Men nu tog jag mig i kragen och satte mig vid datorn.
 
Ha det så bra!

ÖVERRASKNING

Nu är det så att jag och min kompis Emma har skaffat en blogg tillsammans där det BARA kommer handla om hästar, våra medryttar hästar och massa där till! För att komma dit, klicka här, här eller här. Ska bli riktigt roligt att få blogga där om bara hästar så nu slipper ni alla icke häst-gillare det här på bloggen!
Jag kommer fortsätta uppdatera här, men mer om vardagen o sånt. :)
 
Vil tillägga att jag har hittat en som ska köpa Spectrum, ni vet ponnyn jag red förut? Kommer ha kontakt med henne, känns SUPER bra att veta vart mitt monster är. :)

Lycka!

Låter bilden tala!
Är så jävla lycklig och har aldrig längtat så här mycket till att börja på en skola.
 

Piercing

Äntligen så blev min piercing gjord, som jag har längtat efter detta! Gjorde inte alls ont att pierca sig, nöp mest till när han satt dit tången. Nu längtar jag tills det har läkt och att läkningen kommer gå bra föst och främst. Men jag tycker jag skött om piercingen bra. Är så glad att jag har en fin detalj på kroppen nu :D
Pierca mig i fredags så om 2 veckor ska jag tillbaka så han ska få kolla att den läker bra osv. Dem är så trevliga på Magic Lines!

Patira 2013-07-08

 
Foto: Matilda Dahlgren - http://matildadahlgren.blogg.se
Redigering: Jag.
 
Matilda följde med mig ut till stallet idag och fotade mig och Patira, vart riktigt fina och många bilder så tackar Matilda super mycket för att du fotade oss även fast jag inte blir bra framför kameran, haha! :)
 
Han vart suuuuuper snygg i sitt nya schockemöhle schabrak som jag köpte idag på glada hästen! Eller hur?
Patira tyckte inte alls att det var något roligt med att gå till paddocken så han drygade väldigt mycket och hade för sig några dumheter. Han stannar och vägrar att gå, så vi höll på ett tag tills jag bestämde mig för att hoppa upp på plats med hjälp av Matilda, så skrittade vi något varv runt gården för han skulle slappna av och inte behöva tänka på paddocken och han gick in direkt när jag satt på honom. Passet idag gick jätte bra, han var väldigt trött så krävde inte alls mycket av honom. Jag passade på att träna lite på sitsen och släppte stigbyglarna i något varv, måste verkligen lära mig att hålla in knäna och inte fladdra så mycket med benen.
 
Efter passet så svampa jag av honom där han va som svettigast och borsta av honom allt damm men skulle helst av allt duscha av honom men vet inte riktigt hur han reagerar på spolspiltan och vattnet.. Vi mös länge och han stod o sov, så söt! Han har varit fjantig när man sprayar honom men idag stod han lugnt och brydde sig knappt, i början var det lite läskigt men det funkade. Städade skåpet också så gott som jag kunde, Algarrada familjen har ju miljarder med snygga hjälmar som tar plats, man är ju bara lite avis! Vi får se när Claudia vågar ta fram saxen och klippa Patiras långa man, haha! ;)
 

Shame on me..

Sa att bloggningen skulle vara bra när jag var hos farmor och farfar, vilket skämt! Vi jobbade så himla mycket och jag var så trött när jag kom hem att jag inte orkade göra någonting. Vi tjänade i alla fall ihop en bra summa på bara 4 dagar! Va hos mamma förra veckan och där har vi inget internet vilket gör det svårt för mig att blogga när jag är hemma hos henne, sitter inte ens vid datorn då och att göra bra inlägg på mobilen går inte alls.
 
Under tiden då jag inte bloggat har jag:
1. Kommit in på mitt förstahandsval till gymnasiet.
2. Piercat mig
3. Blivit ett schabrak rikare
4. Sovit
5. Varit med underbara vänner
6. Blivit brunare
7. Gått på power meet
 
Ber om ursäkt för den dåliga uppdateringen men jag ska bli bättre!