Dagens sysslor gjorda.

Är så sjukt trött just nu efter att hållt igång en hel dag med orientering och två hästar. Känner att jag kommer sova gott ikväll. På orienteringen sprang vi kanske 3-4 km vet faktiskt inte, men jag klev i värsta vattenpölarna så mina skor blev och är helt blöta det kändes ju sådär.. Måste fixa nya skor alltså :/ Vi kom in på tiden 58:54 min så det känns rätt okej om jag ska vara ärlig. Efter jag duschat ska jag dyka ner i sängen och sova!
 
Speccis gick jätte fint idag även fast jag inte va på det bästa humöret innan passet men han gjorde mig glad. Värmde upp rätt länge i skritt för att få honom mjuk i kroppen med en väldigt lätt hand så vi gick på en volt och gjorde tempoväxlingar mest i trav när han kändes rätt okej, han blev faktiskt riktigt mjuk och rörde sig fint även fast han inte gick i form. Behövde nästan bara tänka galopp ibland så fattade han galopp och han ville verkligen göra sitt bästa idag kändes det som även fast galoppen blev fel då och då, men det satte vi i slutet och han fick super mycket beröm och pussar! Verkligen en mysponny. Han har fått gått sen i lördags och han bockade en gång igår med Diana men ingenting idag med mig, kändes toppen bra! Så sjukt glad att jag får rida just honom!
 
Lemon gick också bra, red han inte så länge då han bara skulle få komma ut och röra sig idag. Han va super fin i alla gångarter och lyssnade mycket på mina hjälper och på min röst. En sån ponny borde alla få ha! Det va andra gången jag red honom och jag gillar honom mycket! Red Lemon för att Jossan (hans medryttare och min kompis) är på praktik i Skåne och hans ägare är i Egypten.
 
Speccis blev super snygg i sitt nya schabrak, eller hur?! :D

Kommentarer
Isabell
2013-04-15|20:46:02|URL: http://liveyourowndream.blogg.se/

Vad roligt att det gick bra bästa kuusin! :* <33


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback